Campagne Toegankelijkheid

Campagne Toegankelijkheid

Een betere toegankelijkheid

Vorig jaar vroegen Inter en Radio 2 welke hindernissen u zou willen wegwerken en hoe u dat zou willen doen. Het was duidelijk: de meeste inzendingen gingen over verplaatsingen, publieke omgeving, dienstverlening en vrije tijd.

Dit jaar gaan ze hiermee aan de slag met de campagne Toegankelijkheid, iedereen wint!
 

Wat is het doel van de campagne?

toegankelijkheid, iedereen wint

Het grote publiek bewust maken van het belang van een toegankelijke omgeving én dienstverlening voor iedereen. Met de campagne willen Inter en Radio 2 mensen doen nadenken, maar ook zin doen krijgen in betere toegankelijkheid.

Via Radio 2 en sociale media vragen we ons goede ideeën te bezorgen die aansluiten bij één van de vier thema's:

  • Mobiliteit
  • Publieke omgeving
  • Vrije tijd en ontspanning
  • Dienstverlening

Onze jury kiest voor elk thema het beste idee.

Deelnemen aan de campagne

Heb je een goed idee of heb je een situatie in gedachten die toegankelijkheid verbetert van mobiliteit, publieke omgeving, vrije tijd of dienstverlening? Stuur het door via de campagnewebsite.

Inzenden kan tot 22 april.

Op 4 mei wordt het beste idee per thema voorgesteld. Misschien wel door jou?

Organisatie van de campagne

Toegankelijkheid, iedereen wint! wordt georganiseerd door Inter, Vlaams expertisecentrum toegankelijkheid en universal design, samen met Radio 2 en de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding.

Lees er meer over op www.iedereen-wint.be.